sunnuntai 17. elokuuta 2014

'Murica!

Hei kaikki!

Nyt on selvitty Amerikan mantereelle ja hostperheeseen asti. Olo on vieläkin epätodellinen, tuntuu kuin kaikki olisi vain unta... Hostperhe on todella mukavan oloinen ja tulen hyvin toimeen perheen ja baseball-pelaajien kanssa jotka mainitsin aikasemmin.
Kerron lyhyesti myös viimesistä päivistä Suomessa, yritin tehdä postausta lentokoneessa mutta siitä ei lopulta tullut mitään joten asioiden kertominen hieman venähti. Viimeiset päivät kuluivat Suomessa asioita hoitaen mutta ehdin onneksi vielä tiistaina lukiolla hyvästelemässä kaverit ja pidimpä jopa pesiskoulua ulkomaalaisille kesävaihtareille Suomessa!

Pakkaaminen
Oli vaikeaa ja turhauttavaa, lopulta Oulun lentokentälle mentiin muutamalla extra kilolla kummassakin laukussa. Oli haastavaa yrittää ottaa talveksi riittävän lämpimiä vaatteita helleviikkojen jälkeen, lämpötila menee kumminkin pakkasen puolelle talvella.

Läksiäiset
Pidin läksiäiset muutaman hyvän kaverini kanssa kotona. Iltamme kuluikin porukalla grillatessa, saunoessa, uidessa ja pokeria pelaillen. Olin suunnitellut läksiäisiäni jo keväästä asti ja ne saatiin pidettyä viikko ennen lähtöä. Kiitos kaikille osallistuneille!

Matkustaminen
Matka alkoi tiistai aamuna Oulun lentokentältä, jossa sanoin hyvästit perheelleni ja hyppäsin koneeseen kohti Helsinkiä. Helsingissä tapasin muut vaihtarit, ja lopulta lähdimme yhdessä Atlantin ylittävään koneeseen kohti New York Cityä! Lento kesti noin 8 pitkää tuntia lentokoneessa, samalla rivillä minun kanssa istui kuitenkin kaksi muuta vaihtaria joten juteltavaa riitti. Nykissä passintarkastusten jälkeen meitä odotti AFS:n työntekijöitä jotka ohjasi meidät bussiin kohti lentokenttä hotellia. Hotellilla söimme ja jotenkin vain kadotin tunteja. Illalla lähdimme bussilla ajamaan kohti Connecticutia missä nukuimme hotellissa ensimmäisen yön Amerikassa. Vihdoinkin nukkumaan päästessä olin valvonut noin 25 tuntia joten uni teki hyvää.
Aamulla meillä oli lyhyt orientaatio hotellilla, jonka jälkeen ensimmäiset hostperheet alkoivat hakea vaihtareita koteihinsa.

Olen nyt 3 päivää Amerikassa ja olen kyllä viihtynyt! Tänään kävin ensimmäistä kertaa baseball pelissä, kotijoukkueemme voitti ja pelin jälkeen oli upea ilotulitus. Huomenna on myös pelipäivä ja pääsen mukaan kentälle! Baseball pelaajien hostperheet kutsutaan kentälle mukaan ja minäkin saan kuulemma tulla mukaan. :) AFS suunnittelee myös useampia retkiä ja tulemme vissiin käymään porukalla Nykissä, Bostonissa ja teemme myös ehkä hiihtoretken pohjoiseen. Kerron lisää seuraavassa postauksessa, tämä nyt vähän venähti asioiden kertyessä...