sunnuntai 21. syyskuuta 2014

Jefu

Hei kaikki! Tykkään itse urheilla ja olen täällä Amerikassa ehtinyt näkemään ja pelaamaan. Isoimmat lajit minun alueella on lacrosse, amerikkalainen jalkapallo, baseball, koripallo paini ja mun koulun soccer joukkue on myös hyvä.


jalkapallo

Oon itse pelannut nyt amerikkalaista jalkapalloa useamman viikon ajan. Pelissä kentällä on 11 pelaajaa kummastakin joukkueesta ja perusidea on saada pallo 4 yrityksellä 10 yardia (=9.1m) eteenpäin. Jos onnistut, saat yrittää uudestaan kunnes pääset maalialueelle. Jos et onnistu, viimeisellä yrityksellä pallo yleensä yritetään potkaista mahdollisimman kauas omasta päästä.

Meillä on reenit joka päivä viikolla ja yleensä peli/reenit lauantaisin. Oon pikkuhiljaa alkanut oppimaan miten pelata, tää on kumminkin paljon vaikeampaa ja fyysisempää kuin uskoin ennen. Teknisesti tää on vaikea laji koska  erilaisia kuvioita on vaikka kuinka paljon, ja 10 metrin eteneminen voi olla yllättävän vaikeaa kun 11 kaveria yrittää taklata sut niin lujaa kuin ikinä pystyvät.

Koulun pelit on uskomattomia. Kaikki  pelaajat pukeutuu pelipäivänä samalla tavalla, me ollaan yleensä pelipaidat päällä ja soitetaan musiikkia käytävillä.
Peleissä on yleensä omat cheerleaderit kummallekin joukkueelle, marssiorkesteri ja satoja ihmisiä yleisössä!

Joukkuekuvia:

 
 
Kotipeli Middletownia vastaan:
 

 
 
 
 
Norwich wildcatseja vastaan vieraspeli:
 
 
Touchdown!
Tämä oli kyllä melko mielenkiintoinen kuva...


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti